Yritystuen maksatusta haetaan Hyrrä-asiointipalvelussa. Maksuhakemus tehdään avaamalla oman hankkeen Tukipäätös, josta löytyy päätös-välilehti. Tällä sivulla on maksuhakemuksen tyyppi-alasvetovalikko, josta valitaan joko maksuerä tai loppumaksu. Tämän jälkeen aktivoituu tee maksuhakemus-painike, jota painamalla Hyrrä luo maksuhakemuksen. Täytä hakemus huolellisesti.
Liitteeksi Hyrrään toimitetaan tukipäätöksen ehdoissa ja erityisehdoissa mainittu aineisto.
Investointihankkeista toimitetaan alla oleva liiteaineisto pdf- tai kuvamuodossa.
- Tositteet, laskut
- Pankin maksukuitit tai tiliotteet
- Pääkirjanote
- Hintatason selvitykset (tarjoukset, ellei ole toimitettu hakuvaiheessa)
- Katselmuspöytäkirjakopiot rakentamishankkeissa
- Valokuvat hankinnoista tai tehdyistä rakennustoimenpiteistä
- muut mahdolliset tukipäätöksessä edellytetyt asiakirjat.
ELY-keskukset käsittelevät maksuhakemuksia ja valmistelevat maksupäätöksiä niiden saapumisjärjestyksessä. Maksuhakemuksen käsittely, maksupäätöksen valmistelu ja maksun suorittaminen tietojärjestelmissä vie normaalisti parista viikosta muutamaan kuukauteen.